Taal
We lazen samen het krantenartikel (zoals uitgelegd op de klasvergadering). Van daaruit gingen we op zoek naar de verschillende moeilijkheden. Vrijdag kregen ze er een dictee over. Je vindt het in de witte map bij toetsen.
We herhaalden ook nog eens de woorden van vorige week: meervoud op ‘s.
Werkwoorden in de tegenwoordige tijd kwamen ook nog eens aan bod ter herhaling.
Werkwoorden in de tegenwoordige tijd kwamen ook nog eens aan bod ter herhaling.
Rekenen
Alle kinderen gingen deze week mee met Leen.
Ze kregen er uitleg over een breuk nemen van een geheel getal. Dit lukt nog niet zo goed bij de meeste kinderen. Sommigen zijn zelfs in paniek... Geen nood, dit wordt volgende week nog eens hernomen.
Bv. 1/5 van 1=
Hoe gaan we te werk? Ik zet 1 geheel om in 10 tiende. Ik neem 1/5 van 10 tiende = 2 tiende = 0,2
Dus 1/5 van 1 = 0,2
Hoe gaan we te werk? Ik zet 1 geheel om in 10 tiende. Ik neem 1/5 van 10 tiende = 2 tiende = 0,2
Dus 1/5 van 1 = 0,2
Daaropvolgend is het zoeken van de grootste gemene deler en het kleinste gemene veelvoud ook aan bod gekomen. Ook dit is al nieuwe leerstof en er wordt hier nog veel op teruggekomen.
Daarnaast blijft het belangrijk dat ze hun tafels oefenen. Vooral bij cijferen en breuken is het belangrijk dat ze de maaltafels en deeltafels vlot kennen.
Frans
De nieuwe woordjes oefenen en de tekst op de ommezijde lezen. Maandag wordt de tekst nog eens klassikaal gelezen en wordt er gelet op de uitspraak.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten