Ik bewaar ze in de klas. Wie voor de logopediste/reva een kopie nodig heeft, kan die altijd vragen.
Sommige kinderen blijven moeilijkheden hebben met spellen. Daarom zou ik binnenkort starten met een spellingsboekje. De kinderen krijgen dit elke week mee naar huis en moeten er een blaadje in maken.
Deze week werden ook de kinderen getest bij Leen die nog geen AVI 9 bereikt hebben van het vijfde leerjaar. De kinderen uit het zesde leerjaar komen volgende week aan bod.
Ook hier zullen de kinderen die geen AVI 9 bereiken een taakje meekrijgen naar huis. Ze zullen elke week een tekst meekrijgen die ze thuis moeten lezen. In de klas bespreek ik dan met het leesgroepje wat in de tekst staat, daarnaast zullen we ook oefenen op het puur technisch lezen en het tempo.
Binnenkort worden er ook rekentestjes afgenomen. Ook hier zullen de kinderen die lager scoren een thuistaakje krijgen.
Tot zo ver de testjes van taal, rekenen en lezen.
Daarnaast zijn we in de klas nog steeds volop bezig met het zoeken van zelfstandige naamwoorden, hoewoorden en het vervoegen van werkwoorden in de tegenwoordige tijd. Volgende week gaan we opnieuw verder met deze leerstof. We nemen een nieuwe tekst en gaan opnieuw op zoek naar de verschillende soorten woorden.
Rekenen in het vijfde
Vooral herhaling van optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen. Hier zijn de tafels erg belangrijk om deze oefeningen vlot te kunnen maken.
We gingen ook nog verder op zoek naar het kleinste gemeen veelvoud en de grootste gemene deler. Dit begint aardig te lukken!!
Rekenen in het zesde
We herhaalden nog even het zoeken van omtrek en oppervlakte van een vierkant en een rechthoek. Hierbij is het belangrijk dat de kinderen het bronnenboek gebruiken uit de klas. In dit bronnenboek staan alle rekenkundige moeilijkheden van het vijfde en het zesde, waarronder dus ook de formules voor het berekenen van omtrek en oppervlakte.
Ik zeg altijd dat de omtrek de omheining van de tuin is en de oppervlakte is mijn tuin zelf.
We gingen nog een stapje verder met het tekenen van een cirkel, het benoemen van diameters, straal, ...
We tekenden ook een vierkant in onze cirkel.
Nog even de decimale getallen tot 1d herhalen zat er deze week ook nog bij. Dit gaat vlot! Belangrijk hierbij is dat ze steeds de kommagetallen allemaal in "dezelfde vorm" zetten.
bv. 0,15 en 0,1 is eigenlijk 0,15 en 0,10
Op die manier kunnen we de kommagetallen vergelijken: 15 tiende is groter dan 10 tiende
enz...
Zo dit was alweer een verslagje van onze goed gevulde werkbrief deze week!
Binnenkort worden er ook rekentestjes afgenomen. Ook hier zullen de kinderen die lager scoren een thuistaakje krijgen.
Tot zo ver de testjes van taal, rekenen en lezen.
Daarnaast zijn we in de klas nog steeds volop bezig met het zoeken van zelfstandige naamwoorden, hoewoorden en het vervoegen van werkwoorden in de tegenwoordige tijd. Volgende week gaan we opnieuw verder met deze leerstof. We nemen een nieuwe tekst en gaan opnieuw op zoek naar de verschillende soorten woorden.
Rekenen in het vijfde
Vooral herhaling van optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen. Hier zijn de tafels erg belangrijk om deze oefeningen vlot te kunnen maken.
We gingen ook nog verder op zoek naar het kleinste gemeen veelvoud en de grootste gemene deler. Dit begint aardig te lukken!!
Rekenen in het zesde
We herhaalden nog even het zoeken van omtrek en oppervlakte van een vierkant en een rechthoek. Hierbij is het belangrijk dat de kinderen het bronnenboek gebruiken uit de klas. In dit bronnenboek staan alle rekenkundige moeilijkheden van het vijfde en het zesde, waarronder dus ook de formules voor het berekenen van omtrek en oppervlakte.
Ik zeg altijd dat de omtrek de omheining van de tuin is en de oppervlakte is mijn tuin zelf.
We gingen nog een stapje verder met het tekenen van een cirkel, het benoemen van diameters, straal, ...
We tekenden ook een vierkant in onze cirkel.
Nog even de decimale getallen tot 1d herhalen zat er deze week ook nog bij. Dit gaat vlot! Belangrijk hierbij is dat ze steeds de kommagetallen allemaal in "dezelfde vorm" zetten.
bv. 0,15 en 0,1 is eigenlijk 0,15 en 0,10
Op die manier kunnen we de kommagetallen vergelijken: 15 tiende is groter dan 10 tiende
enz...
Zo dit was alweer een verslagje van onze goed gevulde werkbrief deze week!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten